ÖĞRETİCİ İÇERİKLER
-Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı konusu anlatıldı
-Kant 'ın '' Bilmeye cesaret et '' sözü temele alınarak fikirler ve açıklamalar yapıldı.
-Matematik dersi için cesaret etmenin önemini aslında öğrencilerin çok korktuklarını bilmeye cesaret etseler daha başarılı olabilecekler.
-İkinci filozof olarak Kant i gördüğünü söyledi hocamız.
- ''Cehalet mutluluktur '' sözü '' ile ''bilmeye cesaret et'' sözleri arasındaki zıtlığı irdeledik.
-Öğretim tasarımlarında sistem yaklaşımı planlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşur:
-İnsanlar bir çok şeyi biliyor ama neyi bildiklerini bilmiyorlar.
- Filozoflar ile günümüz insanı bilgisi karşılaştırarak bilginin nicelik ve nitelik farkını vurgulandı.
-Öğretim Tasarımları; tasarım kelimesinin kökünden hareketle öğretim tasarımlarının hedefleri
-Öğretme , öğrenmeyi başlatma meydana getirme ve tamamlama sürecidir.
-Öğretim tasarımı tasa duyduklarımızın önüne geçmek için tasarlamaktan geliyor.
Öğrencilerin öğrenmemesinden tasa duyup öğretim tasarımları planlıyoruz.
-Tasarımlar ise her zaman iyi olmayabilir. İyi ve kötü tasarımlar vardır .Nasıl anlarız iyi mi kötü olduğunu?
Tasa duyduğumuz şey eğer sonuçta düzelmiş ise tasarım ise yaramış ve iyi tasarım olmuştur diyebiliriz.
- Beklentilerimiz ile elimde olanlar arasındaki fark ne kadar az ise mutluluğumuz o kadar artar.
-Eğitimde beklentiler makul düzeyde olmalı çok az olamaz.
-Sistem yaklaşımı tablosu üzerinden açıklamalar yapıldı. Her kavram açıklandı ,anlatıldı.
Öğretim Tasarım Sürecinde Öğretim Teknolojilerinin Yeri;
-Öğretim sürecinde öğrencilere yeterli performansı kazandırmak için öğretim yöntemlerinin ve bilgi teknolojilerinin kullanımına önem verilmeli ve etkili biçimde kullanılmalıdır.
-sabırlı yapmak için ne yapmalıyız öğrencileri ?matematik dersi dolaylı olarak sabırlı olmaya teşvik ediyor .
-Genel uzak hedefler özel hedefler
- Sünger BOB Anonim sanatçı bölümünü izledik ve eğitim sistemimiz ile beklentilerimiz ve değerlendirme açısından benzerlikler kurarak sistemimize atıflarda bulunduk.
-Gelecekte farklı meslekler ortaya çıkacağı için eğitim tasarımı hazırlarken geleceğe yönelik hedeflerle oluşturulmalıdır.
Öğretim Tasarımı Soruları ;
-Öğretim tasarımları hazırlanırken Ne? Niçin ? Nasıl ? Ne kadar ? sorularına cevaplar arayarak hazırlanır.
- Tasarım hazırlamada ADDIE modelinin çekirdek modele göre hazırlanmıştır. 1990 lı yıllardan sonra ortaya çıkmıştır. Beş adımda hazırlanıyor , her basamak ilk hafi ile ifade edilmiştir.
- BLOOM taksonomisinin aşamalarını tablo üzerinden açıkladık.
- Bloom taksonomisi teknolojik yazılımlarla birlikte kullanabilir. Öğretim teknolojileri ile birlikte kullanabiliriz.
- Tabloda verilen uygulamalar Bloom taksonomisi aşamalarında kullanılabilir.
KATILDIKLARIM:
-Günümüzdeki insanlar nicelik olarak daha çok bilgiye sahip ama filozoflar nitelikli bilgiye sahip fikrini edindim.
- Muasır medeniyetler seviyesine ulaşma eğitimde hedefimiz, tasarımlar buna hizmet etmekte ama bu amaçtan uzaklaşıyoruz.
- Ülkemizde beyin göçü giderek artmaktadır. Doktor, akademisyenlerin yabancı ülkelere gitme isteği ve oranı artıyor. Beceriler arttıkça talep artıyor.
- Okullarda öğrettiğimiz bilgileri önce çocuklara çiğnetip sonra kusturmak bizim okullarda yaptığımız iş, ortaya bir ürün çıkaramıyoruz.
- Başka ülkelerin malını almayarak milliyetçi oluyoruz ama iş yerine birini almak gerektiğinde liyakat değil tanıdık önemli oluyor.
İLGİMİ ÇEKENLER
-İnsanlar bilmeye cesaret etmiyorlar aslında matematik öğretiminde geçerli olduğunu konuştuk.
-Dünya üzerinde yedinci bir adanın çöp adası olarak oluşmuş olmasını dünyamız için çok ürkütücü buldum.
-Tasarımın tasa/endişe etmek kökünden gelmesi kalıcı oldu benim için.
-Akıl ve zekanın farklı olduğu yorumu ilgimi çekti .
-Beyin kelimesi için insanın bey i benzetmesi güzeldi.
-Finlandiya eğitim sistemi, helikopter ile bizim eğitim sistemimize benzetilmesi çok manidardı, tam olarak eğitim sistemimizden beklenen durumu özetledi.
-İngiltere' de altı yabancı dil öğretiliyor olması müthiş zira biz de tam manası ile tek bir yabancı dil dahi öğrencilerimize aktarılamazken.
- Ol mahiler ki derya içredir deryayı bilmezler sözü - Fuzuli
KATILMADIKLARIM
-Eski insanlar çok çalışıyordu biz daha az çalışıyoruz fikrine tam olarak katılamadım. Benim düşüncem eski insanlar fiziksel olarak daha fazla çalışıyor olabilir ama günümüz insanları sadece fiziki değil beden ile birlikte zihinsel olarak da bir tempo içindeler. Bu durum günümüz insanının farklı açolardan ve daha çok çalıştığını gösteriyor benim için.
QUİZİZ UYGULMASI AYRINTILARI İLE GÖSTERİDİ :
- Quiziz.com sitesinden giriş yapıyoruz.
- Açılan ara yüzden login butonundan giriş yapıyoruz.
- Mail adresimiz ile kayıt olabiliriz.
- Teacher seçeneği seçilip gerekli bilgiler girilir Comple Sign Up butonu ile işleme devam edilir.
- Sınav hazırlamak için seçeneğimiz Create a new quiz butonunu seçeriz.
- Create Quiz bölümünden devam ederiz.
- Create new question bölümünden soruları yazıyoruz . Save butonu ile kaydediyoruz.
- Açılan ara yüzde "+" butonu ile soru ekleyebilir , edit seçeneğinden düzeltebiliriz.
HAZIRLADIĞIM QUİZİZZ ÇALIŞMAM
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder